|
Post by JB on May 12, 2008 21:07:15 GMT 2
Jaha, oho, huhu, då har det äntligen kommit igång på allvar, projekt "rostboet" dvs svetsningsarbetet på en blå-vit Saab 95:a Förhoppningsvis kommer också denna saab att rulla under FSSV:s fana en vacker dag. Bilen har lite rally historia då den har fungerad som servicebil en gång i tiden och kanske också nån gång i framtiden, den hade emmelertid blivit stående rätt så länge men var körbar, en dag kom idén att få den ibruk igen, lite svetsarbete fanns det dock,och i en svag stund lovade jag att det skall väl gå bra, nå sen stod bilen hemma på gården och jag kunde konstatera att oj så mycket rost Tanken blev först att byta hela framändan, och jag började spana efter ett lämplig objekt, till sist kom jag fram till att kanske det skulle vara bäst att ta delar från en egen 96 kaross. I det skede som jag släpat fram den karossen kunde jag bara konstatera att oj så den farit illa och så blev det en planerings paus igen. Till slut blev planen att använda delar från dessa båda bilar för att få en hård kaross igen. Ser ju ganska städad ut... Detta borde vara en bärande del... Ser ut som lite ytrost, men är betydligt mycket mer tom handbromsspakens fäste hade rostat bort och hela tunneln under bänkarna var så gott som lös urkapning av en bit golv Flinstones modell!!!
|
|
|
Post by saabskruvarn on May 12, 2008 21:41:03 GMT 2
Kulturgärningarna fortsätter i Pargas ser det ut som! Som tidigare ägare bak i tiden till denna 95:a kan jag väl inte säga annat än att inte trodde jag att den var såå rostig. Otroligt bra fungera den tekniskt. Men härligt värre att den verkar vara på god väg att räddas och nuvarande ägare har mkt bra Saab iver och bevarande av dessa rariteter. Så ska bli spännande att se vart den dyker upp? Kanske till Lettland??
|
|