|
Post by saabskruvarn on Jan 30, 2006 20:23:31 GMT 2
Jaha, så e de ett stycke 96 V4 hylsa årsmodell -77 i garage o svetsad karross o med störtbur. Så får se vad de blir av den karrossen, nog ska de väl bli nånting lustigt.. Annars e den här karrossen varken snygg eller så men de gör absolut ingenting...
|
|
|
Post by JB on Jan 30, 2006 22:50:04 GMT 2
Låter som ett trevligt litet projekt att testa någon färggrann motor i !!
|
|
|
Post by saabskruvarn on Feb 4, 2006 12:46:19 GMT 2
Hittills ha de varit mera och demontera men nu är det i alla fall dax att sätta en 95 bakaxel på plats så att de blir "stöt tåligt" från början....
|
|
|
Post by JB on Mar 27, 2006 21:39:59 GMT 2
Hur går det? Har det hänt något?
|
|
|
Post by saabskruvarn on Mar 28, 2006 23:42:19 GMT 2
Låångsamt.... Men underredet klart och med Hårda fjärdar och Bilstein dämpare bak och Biltemas mkt hårda fram.
95:ans bakbromscylindrar och handbromsens hävarm svetsad så att det tar ordentligt och själva handbromsspaken rallymodifierad så att endast behöver änvända "knappen" om man vill låsa handbromsen för t. ex parkering.
Inga dumma grejor förresten Biltemas luftningsanordningar med inbyggd bakslagsventil. Behändigt om man är ensam och vill lufta båda kretsarna samtidigt.
|
|
|
Post by saabskruvarn on Jan 14, 2008 18:19:53 GMT 2
Ja. kan ju nämna att det här projektet blev sålt till ordföranden i Lettlands Sabbklubb och vet inte vad som hänt med den bilen men kanske man får se den i augusti på internationella träffen!
|
|
|
Post by saabisti on Feb 17, 2008 19:47:52 GMT 2
Ja här importerar man bilar från när och fjärran för att fylla SAAB(ank)dammen. Samtidigt som det har uppstått en läcka i Black River va' ska' dethär betyda? O hur skall det sluta? Jörgen, Du som känner till krokarna i BR kan du kolla var läckan har uppstått?
|
|
|
Post by JB on Feb 18, 2008 21:55:33 GMT 2
Jo nog har man blivit lite förvånad, så mycket delar som runnit ut ur BR, men kan det ha något att göra med Polen och en postbil?
|
|
|
Post by saabskruvarn on Mar 4, 2008 22:54:58 GMT 2
Nå nå pojkar, nu ska ni inte bli oroliga! Rinner det ut i ena sidan så rinner det nog in på andra sidan... Tiden börjar också bli alltför ofta begränsad och hinner inte med alla Saabar man samlat på sig under åren. Så hellre än att något fint projekt rostar bort på bakgården så kan jag nog tänka mig att sälja det till någon med hjärta för Saab. Men det är Mkt viktigt att det är någon entusiast med kärlek för Saab. Sedan kvittar det vart i världen köparen finns så länge Saaben hamnar i ett bra hem! Så nog kommer saabskruvarn att skruva vidare på Saab och komma på träffar flitigare än någonsin, och vågar nästan lova att alltid med V4:a! Hittills har jag alltid dykt upp med V4:a till Saabträffar var och när än det varit och den linjen tänker jag fortsätta försöka hålla! Hur var det annars saabisti det där vårmötet i Kotka för ett par åt tillbaka. Vet att du har Mkt hög klass på dina Saabar och vissa träffar kan vara olämpliga p.g.a dåligt före, salt etc. men.... Vet inte riktigt vad det var för tingest du kom med men en Saab var det då inte.... Påminde lite om en grönsak kanske!! ;D ;D
|
|
|
Post by JB on Apr 6, 2008 21:02:21 GMT 2
Jag har hört rykten om att Saabskruvarn numera brukar köra omkring med något silvergrått fyrhjulsdrivet fordon av japanskt ursprung! Ja, jag har till och med hört ett litet erkännande! Vi får bara hoppas att detta är för att befrämja gammel-Saabarnas fortsatta existens!
|
|
|
Post by saabskruvarn on Apr 9, 2008 22:22:06 GMT 2
Måste väl medge att finns ett stycke någonting sådant joo men kan väl mera kalla det för verktyg än bil. Men V4 rullar nog så gott som varje dag och njuter av varje stund man får frihjula och rattväxla! Sanningen var den att börja lite tycka synd om min paket 95-70 då blev mera och mera som skulle rymmas med och då varje centimeter i 95:an var upptaget och oftast även takställningen utnyttjad. Men en otrolig bil Saab 95 som klarar av att transportera det mesta och nog kommer att fortsätta med det men kanske i lite lättare skala.
|
|